Google walczy z terroryzmem - Pomijane Wiadomości, pomijane.pl

Google walczy z terroryzmem informacją. Amerykański gigant planuje zatrzymać rekrutów ISIS jeszcze zanim zostaną poddani radykalizacji. Z jakiego arsenału będą w tym celu korzystać? Oczywiście z informacji.

Nowy projekt Jigsaw

W ubiegłym roku, Google Jigsaw, czyli oddział firmy zajmującym się badaniami nad poprawieniem bezpieczeństwa i niwelowaniem światowych zagrożeń, rozpoczął program, który będzie łączył reklamowe algorytmy wyszukiwania Google z platformą wideo YouTube, aby wykryć potencjalnych przyszłych rekrutów Państwa Islamskiego. Celem Google jest powstrzymanie ich przed dołączeniem do grupy ISIS lub ISIL. Planują robić to poprzez dostarczanie im dokładnych i prawdziwych informacji na temat organizacji terrorystycznej.

Google walczy z terroryzmem wykorzystując cały arsenał informacyjny i technologiczny, który na co dzień przynosi mu miliardowe zyski.

Projekt nazwany Metoda Przekierowania, to w zasadzie klasyczne reklamowanie pożądanych treści tuż obok wyników wyszukiwania dla słów kluczowych i fraz, które mogłyby wynikać z wyszukiwania treści dotyczących ISIS. Reklamy będą odwoływały się zarówno do użytkowników władających językiem arabskim, jak i angielskim. Również na platformie YouTube, na każdym kanale, na którym wcześniej istniały filmy, które propagowały ideologię ISIS, pojawią się nowe, promowane treści.

Filmy zawierają wywiady z uciekinierami, pokazują imamów wypowiadających się o korumpowaniu islamu przez ISIS, a także inne informacje, które ukazują hipokryzję ugrupowania. Jigsaw stworzył listę ponad 1700 słów kluczowych, które powodują wyświetlanie informacji o charakterze demaskującym terrorystów. Google walczy z terroryzmem wykorzystując cały arsenał informacyjny i technologiczny, który na co dzień przynosi mu miliardowe zyski.

Pierwsze efekty programu pilotażowego

„Tegoroczny program pilotażowy dla projektu był niezwykle skuteczny. W ciągu dwóch miesięcy, ponad 300.000 osób zostało przeniesionych na kanały YouTube, gdzie podawaliśmy rzetelne informacje na temat organizacji terrorystycznej. Promowane treści cieszyły się średnio 3 krotnie większym zainteresowaniem niż zwykłe reklamy” – stwierdzili programiści.

„Metoda Redirect (ang. przekierowanie) nie dąży do śledzenia osób poszukujących konkretnych terminów lub ich identyfikacji. Nie ma też na celu doprowadzać do ich aresztowania lub nadzoru. Są to ludzie podejmujący decyzje na podstawie częściowych lub nieprawdziwych informacji. Możemy mieć wpływ na rozwiązywanie problemów międzynarodowych terrorystów poprzez uzbrajanie ludzi w coraz większą ilość prawdziwych informacji.” powiedział Yasmin Green, szef działu badań i rozwoju Jigsaw Google.


Jeżeli chcesz być na bieżąco, to nie zapomnij polubić nasz fanpage na Facebooku.

UDOSTĘPNIJ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here