Chiński gigant smartfonów Xiaomi ostrzega potencjalnych nabywców swojego nowego sedana SU7, że mogą czekać do siedmiu miesięcy na otrzymanie samochodu – sygnał silnego popytu na pojazd elektryczny, który bezpośrednio konkuruję z Tesla Model 3.
W zeszły czwartek Xiaomi otworzyło zamówienia na swój sedan SU7 po ogłoszeniu konkurencyjnych cen, zaczynając od 29 870 dolarów. W piątek firma poinformowała, że w ciągu pierwszych 24 godzin liczba zamówień przedpremierowych osiągnęła prawie 90 000, co potwierdził Reuters.
Dziś rano aplikacja samochodowa Xiaomi poinformowała potencjalnych kupujących, że czas dostawy nowego SU7 i SU7 Pro może wynosić od 18 do 21 tygodni. Najdroższy model, AWD SU7 Max (wyceniony na 299 900 juanów/41 500 dolarów) miałby być dostępny w ciągu 27 do 30 tygodni.
Xiaomi wprowadziło również limitowaną edycję o nazwie Founder’s Edition, która oferuje dodatkowe korzyści, takie jak dodatek w postaci mini-lodówki. Pierwsza partia 5000 sztuk tej edycji została natychmiast wyprzedana w czwartek, jak informował Reuters. Zgodnie z postem na Weibo współzałożyciela i CEO Lei Juna w niedzielę, kolejna partia wersji Founder’s Edition stanie się dostępna, chociaż nie sprecyzował kiedy ani w jakiej ilości.
Wersja SU7 Standard oferuje imponujące specyfikacje, w tym baterię o pojemności 73,6 kWh i zasięg 700 km (435 mil), podczas gdy Pro dysponuje baterią o pojemności 94,3 kWh z zasięgiem 830 km (516 mil). Pro jest wyceniony na 245 900 RMB (34 000 dolarów).
Ponadto, SU7 wyposażony jest w zaawansowane technologie, takie jak wyświetlacz head-up, system Pilot Pro ADAS z wizją (Pilot Max z wizją i LiDAR w dwóch najwyższych wersjach) oraz system dźwięku Dolby Atmos (wersja Max). Xiaomi celuje tutaj w Teslę, oferując pojazd w tej samej cenie co podstawowy model Model 3 w Chinach, ale ze znacznie lepszymi specyfikacjami.
SU7 sygnalizuje przejście chińskiego giganta elektroniki do odważnych nowych przedsięwzięć, a jego miliarder-współzałożyciel Jun ma wysokie ambicje. Obiecuje stać się globalnym liderem motoryzacyjnym w ciągu 15 do 20 lat i zbudować „samochód marzeń”, który może konkurować z Teslą i Porsche. Podczas wydarzenia uruchamiającego pojazd w grudniu dodał, że firma planuje zainwestować 10 miliardów dolarów, aby wstrząsnąć branżą tak, jak zrobiła to dla smartfonów 10 lat temu.
Od kiedy firma po raz pierwszy ogłosiła plany wejścia w świat pojazdów elektrycznych w 2021 roku, krajobraz regulacyjny w Chinach, który jest największym na świecie rynkiem samochodowym, znacznie się zmienił. Rząd zaostrzył wydawanie pozwoleń na produkcję nowym graczom, co oznacza, że Xiaomi musi współpracować z państwową Beijing Automotive Holding Group, aby budować swoje pojazdy elektryczne.
More Stories
Honda i Nissan Rozpoczynają Rozmowy o Fuzji w Odpowiedzi na Globalną Konkurencję
American Airlines wprowadza technologię do walki z pasażerami łamiącymi kolejność wejścia na pokład
Czy Nvidia stała się własnym największym wyzwaniem?