27 lipca 2024

Target notuje spadek zysków z powodu inflacji

Target (TGT) odnotował niższe zyski w pierwszym kwartale, co wynika z trudnej sytuacji gospodarstw domowych w USA dotkniętych inflacją, jak twierdzą jego przedstawiciele.

„Największym wyzwaniem,” o którym wspominają klienci Targetu, jest „inflacja w zakresie żywności i artykułów codziennego użytku,” powiedział prezes Brian Cornell podczas rozmowy z dziennikarzami na temat wyników za pierwszy kwartał.

Cornell dodał, że inflacja „obciąża budżety konsumentów.”

Akcje Targetu spadły o 7% w handlu przedsesyjnym w środę, tuż po ogłoszeniu wyników.

Dodał również, że tendencje sprzedażowe „normalizują się” w kategoriach, w których inflacja się zmniejszyła.

Największe obciążenie dotknęło fizyczne sklepy Targetu, gdzie ruch i liczba transakcji spadły w kwartale.

Rozległe hipermarkety nadal odczuwały słabość sprzedaży w działach z artykułami niekoniecznymi, takich jak artykuły do domu.

W wyniku spadku sprzedaży w sklepach, dyrektor finansowy Targetu, Michael Fiddelke, powiedział, że firma planuje prowadzić działalność „ostrożnie” na resztę roku.

„Przewidujemy, że konsensus finansowy na rok 2024 prawdopodobnie pozostanie w dużej mierze niezmieniony, chociaż akcje Targetu mogą mieć gorsze wyniki z powodu EPS/dochodów operacyjnych nieco poniżej konsensusu i ogólnie zwiększonych oczekiwań, w tym lepszych wyników w ostatnich kwartałach,” powiedział analityk Stifel, Mark Astrachan, po publikacji wyników.

Aby poprawić sytuację i zmniejszyć lukę z lepiej radzącym sobie konkurentem Walmart (WMT), Target przedstawił plan obniżenia cen na 5000 produktów, takich jak mleko, mięso i chleb.

Firma już obniżyła ceny około 1500 produktów, a ten proces będzie kontynuowany w okresie letnim.

Podsumowanie wyników

  • Sprzedaż netto: -3,1% rok do roku do 24,5 miliarda dolarów, w porównaniu z szacunkami na poziomie 24,13 miliarda dolarów
  • Marża brutto: 27,7% w porównaniu z 26,3% rok temu, w porównaniu z szacunkami na poziomie 27,4%
  • Rozcieńczony zysk na akcję (EPS): -1% rok do roku do 2,03 dolara, w porównaniu z szacunkami na poziomie 2,05 dolara (prognoza: 1,70 do 2,10 dolara)
  • Porównywalna sprzedaż: -3,7% rok do roku (w ubiegłym roku wzrosła o 0,7%; Walmart odnotował wzrost o 3,8% w pierwszym kwartale 2024 roku) w porównaniu z szacunkami na poziomie -3,68%
  • Porównywalna sprzedaż cyfrowa: 1,4%
  • Porównywalna sprzedaż w sklepach: -4,8%

Co jeszcze zwróciło naszą uwagę

  • Stan zapasów spadł o 7% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Firma ponownie nie wykupiła żadnych swoich akcji w kwartale, mimo że miała 9,7 miliarda dolarów pozostawionych z wcześniejszej autoryzacji wykupu.
  • Zarówno liczba transakcji, jak i średnia wartość paragonu spadły o 1,9% w kwartale.
  • Target zakończył kwartał z niemal 3,6 miliarda dolarów w gotówce.
  • Zysk na akcję w drugim kwartale jest prognozowany na poziomie od 1,95 do 2,35 dolara, w porównaniu z szacunkami na poziomie 2,19 dolara.
  • Porównywalna sprzedaż w kwartale ma pozostać bez zmian lub wzrosnąć o 2%.
  • Zysk na akcję za cały rok jest prognozowany na poziomie od 8,60 do 9,60 dolara (powtórzenie wcześniejszej prognozy), w porównaniu z szacunkami na poziomie 9,43 dolara.

Jedną z broni, której Target nie ma w swoim arsenale, jest biznes usług chmurowych, który mógłby finansować inwestycje detaliczne, jak konkurent Amazon (AMZN). CEO Amazon Web Services, Adam Selipsky, dołączył do nowego odcinka podcastu Opening Bid, aby podzielić się tym, co AWS planuje dalej. Posłuchaj poniżej.