Uber ogłosił w środę wyniki pierwszego kwartału, które nieznacznie przekroczyły prognozy analityków w zakresie przychodów, jednak firma przewozowa odnotowała nieoczekiwaną stratę netto.
Akcje Ubera spadły o 5% w początkowej fazie handlu w środę.
Oto jak przedstawiają się wyniki firmy:
Strata na akcję: 32 centy, wobec oczekiwanych 23 centów zysku według LSEG Przychody: 10,13 miliarda dolarów, wobec oczekiwanych 10,11 miliarda dolarów według LSEG Przychody Ubera wzrosły o 15% w pierwszym kwartale, z 8,82 miliarda dolarów rok wcześniej. Firma zgłosiła 37,65 miliarda dolarów brutto za ten okres, co jest poniżej oczekiwanych 37,93 miliarda dolarów według analityków, zgodnie z danymi StreetAccount.
Strata netto firmy zwiększyła się do 654 milionów dolarów, czyli 32 centów na akcję, w porównaniu ze stratą 157 milionów dolarów, czyli 8 centów na akcję, w tym samym kwartale roku poprzedniego. Uber wskazał, że jego strata netto obejmuje 721 milionów dolarów straty netto wynikającej z niezrealizowanych strat związanych z ponowną oceną inwestycji kapitałowych.
W wywiadzie dla CNBC „Squawk Box” w środę, dyrektor generalny Ubera, Dara Khosrowshahi, stwierdził, że przejście firmy na stratę „nie ma nic wspólnego z działalnością operacyjną”.
„Musimy dokonać przeszacowania tych udziałów kapitałowych, co spowodowało stratę”, powiedział. „Nie spodziewamy się, aby sytuacja ta miała miejsce w przyszłości”.
Jednakże Uber nie może przewidzieć rynków, dodał Khosrowshahi.
Uber zgłosił skorygowane EBITDA na poziomie 1,38 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 82% rok do roku i jest nieznacznie powyżej oczekiwanych 1,31 miliarda dolarów według analityków ankietowanych przez StreetAccount.
Na drugi kwartał, Uber przewiduje, że zgłosi łączne rezerwacje na poziomie od 38,75 miliarda dolarów do 40,25 miliarda dolarów, w porównaniu z oczekiwaniami StreetAccount na poziomie 40 miliardów dolarów. Uber przewiduje skorygowane EBITDA w przedziale od 1,45 miliarda do 1,53 miliarda dolarów, w porównaniu z oczekiwanymi 1,49 miliarda dolarów przez analityków.
Liczba miesięcznych aktywnych konsumentów platformy Ubera osiągnęła w pierwszym kwartale 149 milionów, co stanowi wzrost o 15% rok do roku z 130 milionów. W tym okresie zrealizowano 2,6 miliarda przejazdów na platformie, co stanowi wzrost o 21% rok do roku.
„Popyt na usługi Ubera pozostaje silny na naszej platformie, wspierany przez poprawiające się doświadczenia na rynku, ciągłe przesunięcie wydatków konsumentów z towarów na usługi oraz trwały trend w kierunku transportu i dostaw na żądanie”, powiedział Khosrowshahi w przygotowanym oświadczeniu w środę.
More Stories
Czy Nvidia stała się własnym największym wyzwaniem?
Siedzuń Sosnowy – Rarytas Lasów, Który Zdobywa Popularność
UniCredit zaskakuje Niemcy przejęciem Commerzbanku: możliwe zagrożenie dla europejskiego projektu?